PERFORMANȚĂ PRIN CRYOTERAPIE - OBȚINE CEA MAI BUNĂ CONDIȚIE FIZICĂ PENTRU COMPETIȚII

PERFORMANȚĂ PRIN CRYOTERAPIE - OBȚINE CEA MAI BUNĂ CONDIȚIE FIZICĂ PENTRU COMPETIȚII

2018-02-16 13:48:55

A fi în cea mai bună condiție fizică pentru competiție este un plan strategic foarte calculat. Corelarea experienței, a timpului, a antrenamentului, a efortului, a sănătății, a recuperării, a forței psihice face diferența... Facem tot ce putem pentru a controla toate aceste lucruri, dar există unele lucruri în corpul fizic - indiferent cât de mult încercați – care nu se întâmplă oricât ne-am dori.

Crioterapia întregului corpul este acel plus, care vă poate oferi avantajul și vă ajută să vă fiți în cea mai bună condiție fizică și mentală pentru competiție.

Condiția fizică a fiecăruia este diferită, depinde de voi și de planul vostru.  Dar, indiferent cine sunteți, este esențial pentru corpul vostru să vă recuperați și să vă aflați în cea mai bună formă pentru competiție. Potrivit lui Mark Jenkins MD1, de la Universitatea Rice; reducerea antrenamentelor în zilele dinainte competiției vă îmbunătățește performanța între 1-10%. El continuă să spună că există două componente principale ale reducerii antrenamentelor, fizică și psihologică (aveți nevoie de ambele aspecte, deoarece nici unul singur nu va avea aceast efect).

Efectele reducerii antrenamentelor în zilele dinainte competiției se dovedesc a fi:

-       Creșterea cu 5-6%  a capacității aerobe maxime (VO2 max) = o mai bună performanță aerobă la competiție

-       Creșterea glicogenului muscular = creșterea rezistenței

-       O economie mai bună a mișcării = un necesar mai mic de oxigen per mișcare

-       Un somn mai bun = mai multă energie

-       Efortul perceput este mai mic în condițiile aceluiași volum de lucru = foarte motivant și încurajator.

 

Anumite studii arată că valorile VO2 max cresc cu ajutorul antrenamentelor intense și scurte. Desigur, influențează foarte mult factorii genetic și ereditar. Cel mai eficient este să faci sesiuni de intervale, în cel mai rapid ritm pe care poți să-l menții timp de opt minute. Susține acel ritm între două și cinci minute, scrie runnersworld.com. Mai poți să încerci 60:60, adică să forțezi 60 de secunde și următoarele 60 să faci exercițiul într-un ritm ușor.

 

Strategiile diferă în funcție de antrenori și de sport. Dar un lucru este unanim agreat, intensitatea rămâne ridicată în timp ce durata scade. E recomandat să vă antrenați intens sau și mai intens, dar pentru mai puțin timp.  Crioterapia întregului corp este o tehnologie rapidă eficientă care vă poate ajuta la creșterea performanței și să deveniți câștigător.

 

Crioterapia întregului corp crește eficacitatea prin reducerea durerii acute și cronice, eliberarea endorfinelor, reducerea timpului de recuperare, creșterea somnului de calitate și susținerea sistemului imunitar. Te face să te simți mai bine și mai în formă, în stare să dobori recorduri.

 

Crioterapia întregului corp utilizată imediat după antrenament reduce nu numai inflamația primară, ci și inflamația secundară. Inflamația secundară este durerea reziduală pe care o puteți avea în zilele de după o sesiune de antrenament (rigiditatea persistentă). Această reducere a inflamației prin crioterapie este datorată vasoconstricției din timpul sedinței, apoi de creșterea enzimelor împreună cu oxigenarea crescută a sângelui atunci când corpul se încălzește.

Folosirea CRYOsaunei imediat după antrenament determină creșterea performanței. Există, de asemenea, multe beneficii și pentru pregătirea dvs. mentală. Utilizarea CRYOsaunei este face ca recuperarea musculară să fie mai rapidă, pentru a fi în formă maximă, pentru a fi câștigător.

 

Este dovedit că creșterea endorfinelor crește fericirea, energia și gândirea critică. Știm cu toții că atunci când suntem într-o stare bună, energică, avem dispoziția mentală pentru a lua decizii mai bune, corelate cu obiectivele noastre și pentru a lua măsuri eficiente de atingere a obiectivelor. Crioterapia întregului corp vă oferă o creștere a endorfinelor imediat după o ședință. Oamenii spun că sunt mai energizați, simt mai puțină durere, fiind mai motivați și capabili să își continue ziua mai eficient. Cercetările arată că acestea efecte nu sunt doar imediate, ci continua și în următoarele 48 de ore. Cu acest stimulare mentală înainte de o competiție, vă puteți corela în mod deliberat acțiunile cu mai puțin efort. Acest stimulent mental vă poate ajuta să gândiți mai pozitiv și să eliminați gândurile sombre, negative.

 

O altă schimbare pe care o provoacă crioterapia întregului corp este somnul de calitate mai bună. Calitatea somnului este importantă în orice stadiu al planului de antrenament, dar în timpul competiției este esențial să fiți în formă maximă. Funcțiile majore de restaurare au loc în timpul somnului; creșterea musculară, scăderea cortizolului, curațarea adenozinei*, repararea țesuturilor, sinteza proteinelor și eliberarea hormonului de creștere apare mai ales sau în unele cazuri numai in timpul somnului. În timpul somnului, corpul are șansa de a șterge adenozina și, ca rezultat, ne simțim mai treji și mai atenți. Calitatea somnului este esențială pentru sportivii care își împing corpul până la limită.

Limitele pot fi mărite odată cu îmbunătățirea calității somnului prin crioterapie, prin urmare creșteți și capacitatea de a vă recupera, de a fi eficienți din punct de vedere mental și de a vă energiza.

 

O serie de 15-30 de proceduri de crioterapie crește considerabil rezistența sportivilor. Optimizarea indicilor funcționali și eficiența – stare psiho-funcțională, PWC -170, dimensiunile telesistolice, timpul de recuperare, sunt comparabile cu rezultatele folosirii stimulatorilor active biologic și adaptogenilor, în unele cazuri fiind considerate mai ridicate. Spre deosebire de stimulatorii biochimici, crioterapia nu are efecte negative pe termen lung sau efecte adverse.

 

CRYO HEALTH & BEAUTY recomandă sportivilor:

-       Serii de 15-30 ședințe înainte de competiții, zilnic sau la 2 zile, cu 20-40 minute înainte de antrenament

-       2-3 ședinte /săptămână pentru întreținere

-       2 ședinte pe zi, la interval de minim 6 ore, în perioada competițiilor sportive sau pentru o recuperare rapidă.

 

Notă: * Adenozina este produsul secundar chimic al activității celulelor creierului în timpul zilei si ne face să simțim somnolența.

 

Comentarii




* Câmpuri Obligatorii